מחלות קשות יכולות להופיע, לא עלינו, אצל כל אדם ובכל זמן, לעיתים ללא כל אזהרה. מעבר לסבל הפיזי וקושי הנוצר במצב חדש, למחלה קשה יש גם השלכות כלכליות משמעותיות. פגיעה בכושר העבודה מונעת מהחולה לעבוד ולזה מתווספות הוצאות רפואיות לטיפול במחלה ולעיתים גם מצב סיעודי הנגרם בשל המחלה. כל אלו יוצרים נטל כלכלי קשה וכדי להתמודד עם מצבם פונים המבוטחים אל חברות הביטוח כדי לממש את זכותם. מהם מצבים סיעודיים עקב מחלה קשה וכיצד להגיש תביעה לתגמול סיעודי בשל מחלה קשה? אתם מוזמנים לקרוא על כך במאמר שלפניכם.

מהו מצב בו האדם הוא סיעודי בשל מחלה קשה?

מחלה קשה עלולה לגרום למצב סיעודי או לתלות בזולת. כל אדם, בכל גיל הסובל ממחלה כלשהי המגבילה אותו בביצוע מספר פעולות בסיסיות, מוגדר כאדם סיעודי. אדם סיעודי מוגדר ככזה בהתאם למבחן ADL הבודק את יכולותיו. לא רק מוגבלות פיזית כי אם גם פגיעה קוגניטיבית מחייבת השגחה צמודה, נחשבת כסיעודית.

אדם שהיה עד כה עצמאי וכעת תלוי במטפל או בבן משפחה עלול לחוש מבוכה ותחושה של חוסר נוחות לנוכח התלות באחרים בביצוע פעולות יומיומיות. המבוכה עלולה לגרום לכך שהאדם אינו מודה בכך שיש פעולות שאינו מסוגל לעשות לבד. בעקבות כך מוצאת את עצמה המשפחה במרוץ התמודדויות על-פני מישורים. האחד, הקושי האובייקטיבי בקבלת המצב הרפואי הקשה של בן משפחה מול הקושי שלו עצמו להודות במוגבלויות שלו. המישור השני, היערכות מחדש בעקבות המצב הסיעודי:

  • הזמנת עזרה מקצועית צמודה
  • סיוע ברכישת תרופות
  • סיוע בניהול משק הבית
  • רכישת מוצרים שונים ועוד.

כל אלו יוצרים הגדלה משמעותית של ההוצאות הכלכליות. כאן מגיע השלב של מרדף אחר זכויות המגיעות למבוטח סיעודי, זכויות שאם לא ידרשו אותם, הן לא תגענה.

מה חשוב לדעת על תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה?

תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה, בדומה לתביעת סיעוד בעקבות גילו הכרונולוגי של האדם הסיעודי, מתייחסת לשני סוגי תביעות:

  • תביעת סיעוד לצורך קבלת תגמול מביטוח לאומי.
  • תביעת סיעוד לצורך קבלת תגמול מחברת ביטוח בה החולה מבוטח בביטוח סיעודי כלשהו.

בשני המקרים לרוב יידרש החולה לעבור בדיקת ADL כדי לבדוק אם האדם החולה נמצא במצב סיעודי ומה מידת התלות שלו בזולת. בדיקה ניידות – קימה ושכיבה, הלבשה, רחצה, אכילה ושתייה, שליטה על הסוגרים וטיפול בהפרשות.

בביטוח לאומי קיימות דרגות שונות של רמת תלות על-פיהן נקבע התגמול.

קבלת סיוע מקצועי במקרה של הגשת תביעות סיעוד בעקבות מחלה קשה

כ-50% מכלל התביעות המוגשות לחברות הביטוח לקבלת תגמול על מקרי סיעוד, נדחות. לרוב הדחייה נעשית בשל הטענה שהתביעות מופרכות. לכן מומלץ לקבל סיוע מגורם מקצועי בהגשת תביעת סיעוד בשל מחלה קשה.
דחיית תגמולי ביטוח מחברת הביטוח עלולה להכניס את החולה ואת משפחתו להוצאות כלכליות כבדות שלאורך זמן לא יוכלו לעמוד בהן.
במידה ואחד מבני המשפחה נמצא במצב סיעודי בשל מחלה קשה ואתם נדרשים לתבוע קצבת סיעוד בשל מחלה קשה, פנו לייעוץ בחברת כבר היום. החברה עומדת בחוד החנית בתחום של מימוש זכויות הביטוח הסיעודי. ליצירת קשר אתם מוזמנים ללחוץ כאן.