כשקרוב משפחה הופך לסיעודי וזקוק לעזרה יומיומית העולם עוצר. הקשיים מגיעים מכל כיוון – רגשית, לוגיסטית וכמובן כלכלית. הפניה לחברת הביטוח לקבלת קצבת סיעוד היא מתבקשת אבל אז מגיעה הבירוקרטיה. הכנת תיק רפואי, מילוי טפסים, בדיקות ומבחני תלות (ADL) מוסיפים על הקושי הקיים גם כך. במשך שנים אתם משלמים את הפרמיות לביטוח הסיעודי בציפייה שברגע האמת תקבלו את העזרה שאתם כל כך זקוקים לה אבל המציאות מלמדת שהדרך לקבלת קצבת סיעוד היא ארוכה ולעיתים נדמה שבלתי אפשרית. הסטטיסטיקה מראה כי למעלה מ 40% מתביעות הסיעוד הראשונות נדחות בטענות שונות ורבות אחרות מתעכבות ערב בקשות למסמכים נוספים והגשה חוזרת. ההרגשה מייאשת, כמו להילחם בתחנות רוח.

קצבת סיעוד

מצב סיעודי מול פוליסה מורכבת

במקרים רבים המצב הסיעודי לא מוטל בספק. אין צורך בבדיקות או מבחנים, ברור שהאדם לפנינו צריך עזרה והשגחה. אבל יש פער בין המצב בשטח לבין הדיאלוג מול חברות הביטוח. הן לא מסתכלות על התובע אלא על הפוליסה – ניסוחים קשים להבנה למי שלא מגיע מעולם הביטוח והקפדה על כל סעיף וסעיף, נותנות לחברות הביטוח אפשרויות רבות לדחות את התביעה או לעכב את האישור. כדי לקבל קצבת סיעוד לא מספיק להיות מוגבל או חולה, אתה צריך להכיר לעומק את ה"שפה הביטוחית" ולהגיש תביעה באופן קרוב למושלם. משימה כמעט בלתי אפשרית למי שניגש לתהליך באופן עצמאי.

רגע האמת - מבחן ה ADL

אחת התחנות המרכזיות בהליך התביעה הוא מבחן ה ADL – מבחן תלות. מבחן ה ADL בודק יכולת ב 6 פעולות בסיסיות: לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, להתרחץ, לאכול ולשתות, שליטה בסוגרים וניידות. להגדרת מצב סיעודי נדרשת אי יכולת לבצע לפחות 4 מתוך 6 פעולות ה ADL. פעמים רבות הנבחן (האדם הזקוק לקבלת קצבת סיעוד) לא מבין את חשיבות המבחן, מנסה להראות עצמאות ובכך מכשיל את עצמו. במקרים אחרים המבחן מבוצע בצורה שטחית או בחוסר תשומת לב. התוצאה היא אי הכרה במצב התלות המורידה משמעותית את הסיכוי לקבלת קצבת סיעוד.

4 סיבות נפוצות לדחיית תביעות סיעוד

כאמור, חברות הביטוח יכולות למצוא שלל סיבות לדחות תביעה או לעכב אותה בצורה משמעותית אבל אלו 4 הסיבות השכיחות ביותר:

  1. אי עמידה במבחן ה ADL: קביעה כי המבוטח יכול להיות עצמאי למרות הקושי והצורך בעזרה.
  2. מצב רפואי קודם: טענה להסתרת מידע רפואי או שהמצב הסיעודי החל לפני ההצטרפות לביטוח.
  3. מסמכים חסרים: העדר בדיקות ו/או חוות דעת מרופא מומחה רלוונטי הנדרשת לצורך אישור התביעה.
  4. במקרה של הגדרת "תשישות נפש": קושי להוכיח ירידה קוגניטיבית משמעותית (כמו במקרה של דמנציה או אלצהיימר) מול רגעי צלילות.

"מגן מומחים" מקצרת תהליכים ומונעת סחבת

העובדה שתביעות נדחות או "נגררות" על ידי חברות הביטוח היא לא הכרח המציאות. "מגן מומחים" פיתחה שיטה סדורה שמעלה משמעותית את הסיכוי לאישור התביעה ומקצרת את הזמן שבין הגשתה לאישורה וקבלת קצבה. הסוד הוא בשילוב של הבנה עמוקה בעולם הביטוח הסיעודי ו"השפה הביטוחית" שבה משתמשות חברות הביטוח עם קשר קרוב ורציף מול הלקוחות שמאפשר התאמות מהירות לדרישות העולות במהלך הדרך. התוצאה, ברוב המקרים, היא קבלת קצבת סיעוד ללא עיכובים מיותרים.

5 נקודות לקבלת קצבת סיעוד

הדרך שבה פועלת "מגן מומחים" להגדלת סיכוי אישור התביעה וקבלה מהירה של הקצבה נשענת על 5 נקודות עיקריות:

  1. ניתוח המצב של המבוטח: בדיקה מעמיקה של הכיסוי הביטוחי המדויק, תנאי הזכאות והתקופות הרלוונטיות.
  2. תיק רפואי מותאם: איסוף, מיון וארגון מסמכים, בדיקות וסיכומי ביקור רופא רלוונטיים.
  3. עזרה בהבנת התהליך: הסבר מפורט ללקוח על התהליך ומה מצופה ממנו בהמשך הדרך עם דגש על מבחן ה ADL
  4. קשר רציף מול חברת הביטוח: תקשורת רציפה שמאפשרת התמודדות בזמן אמת עם דרישות או דחיות כולל הגשת ערעור אם עולה הצורך.
  5. קשר רציף עם הלקוח: מנהל/ת תיק שנמצאים בקשר אישי ורציף עם הלקוח ומיידעים אותו בזמן אמת בכל התפתחות.

"מגן מומחים" עובדים בשבילך

העזרה המקיפה שאנחנו נותנים עם הניסיון והידע העשיר שלנו בתחום מאפשרים לנו להילחם עד הסוף על מימוש מהיר ומלא של הזכויות שלך. אנחנו מודעים לכך שהזמן הוא קריטי. כל יום שבו אנחנו מצליחים לקצר את זמן ההמתנה לקצבה הוא הקלה משמעותית לאדם הסיעודי ומשפחתו. 

הרגע שבו לקוח שלנו מקבל את ההודעה שהתביעה אושרה והוא מתחיל לקבל קצבת סיעוד הוא רגע מאושר גם מבחינתנו. כי עם "מגן מומחים" אנחנו ואתם במסע הזה ביחד.

למידע נוסף:

תשוש נפש

תשוש נפש הגדרת "תשוש נפש" מתייחסת למצב המאופיין בליקוי קוגניטיבי ובהידרדרות ביכולת קבלת החלטות, כולל אובדן זיכרון, דיסאוריינטציה, בלבול וקושי בתקשורת ובהבנה.

מצב סיעודי

מצב סיעודי הגעה לנקודה בה נדרש טיפול ממושך במוסד סיעודי היא חשש אמיתי ומבוסס עבור אנשים רבים. למרות שהנושא נתפס בטעות ככזה