תביעת סיעוד נגד כלל חברה לביטוח

רכישת פוליסת ביטוח סיעודי היא החלטה נבונה המסייעת להבטיח את יציבות המצב הכלכלי בתקופות של צרכים סיעודיים. עם זאת, זה לא תמיד מספיק. למרבה הצער, מדי שנה, כמעט מחצית מכל תביעות הסיעוד המוגשות לחברות הביטוח נדחות. מאמר זה מספק הדרכה כיצד להגדיל את הסיכויים שתביעתכם תתקבל בעת הגשת תביעה סיעודית נגד כלל ביטוח.

קריטריונים לפיצוי סיעודי

כאשר הם מתמודדים עם מצב סיעודי, מבוטחים יכולים להגיש תביעה נגד חברת הביטוח שלהם כדי לממש את זכויותיהם. אחת השאלות המרכזיות שעולות היא מהם הקריטריונים למתן פיצויים סיעודיים? הכלי המשמש את חברות הביטוח להערכת רמת הסיוע הנדרשת הוא מבחן ADL לפעילויות יומיומיות. 

על פי הבדיקה, מבוטח הזקוק לסיוע בביצוע לפחות מחצית מהפעולות היומיומיות הבאות ייחשב לחולה סיעודי ולכן יהיה זכאי לפיצוי כספי מחברת הביטוח: מקלחת, שכיבה וקימה מהמיטה, הליכה, לבישת בגדים ופשיטתם, אכילה ושתייה, וכן שליטה בתפקוד המעיים ושלפוחית השתן. הפיצוי הניתן על ידי חברת הביטוח נועד לכיסוי הוצאות טיפול ורכישת עזרים סיעודיים. בנוסף, מבוטחים המוגדרים כתשושי נפש או חולי אלצהיימר או דמנציה זכאים גם הם לפיצוי מחברת הביטוח.

הגשת תביעת ביטוח סיעודי אצל כלל ביטוח

הגשת תביעת ביטוח סיעודי לכלל ביטוח כרוכה במילוי טופס תביעה המצוי באתר החברה, ושליחתו בדוא"ל, בפקס או בדואר. טופס התביעה, המכונה גם ערכת תביעה, כולל רשימה של המסמכים הדרושים שיש לספק כדי לעבד את התביעה. מסמכים אלה כוללים כתב ויתור על סודיות, אשר חייב להיות חתום על ידי עורך דין או רופא.

את המסמכים ניתן להגיש ב:

  • כתובת אימייל: siud@clal-ins.co.il
  • פקס: 077-6383051
  • כתובת: כלל חברה לביטוח בע"מ, רחוב ראול ולנברג 36 תל אביב, ת.ד 944, מיקוד 6100802

 

חשוב לוודא כי כל המסמכים הנדרשים מסופקים ומדויקים, שכן חברת הביטוח משתמשת בהם כדי לקבוע את זכאותו של המבוטח לפיצויים. החברה תבחן את התביעה ותודיע למבוטח על החלטתה. מומלץ לבדוק שוב את כל המידע שנמסר כדי למנוע עיכובים או דחייה של התביעה.ביטוח

 

קידום הליך תביעות מול כלל ביטוח

לאחר הגשת המסמכים הדרושים, כלל ביטוח תעריך את תביעתכם בהתאם לתנאי הפוליסה שלכם. השלב הראשון בתהליך זה הוא בדיקה רפואית על ידי רופא, אחות או מרפא בעיסוק מטעם החברה. בדיקה זו נעשית כדי לקבוע אם אתם עומדים בקריטריונים המפורטים במבחן ADL, המשמש להערכת זכאותכם לפיצוי. 

לאחר הבדיקה, תצטרכו לחכות עד שלושים ימים עבור התוצאות. לאחר בדיקת  התביעה, כלל תודיע לכם על החלטתה, שיכולה להיות תשלום מלא או חלקי, הסדר פשרה או דחיית התביעה. אם נדרשים מסמכים נוספים ליישוב התביעה, החברה תודיע זאת לכם ותספק רשימה של המסמכים הנדרשים.

מה לעשות אם תביעת הסיעוד נדחתה על ידי חברת כלל

כאשר תביעת סיעוד נדחית, זה יכול להיות מייאש, אבל חשוב לזכור שעוד נותרו בפניכם אפשרויות להתמודד עם המצב. יש לכם אפשרות לערער על ההחלטה שכן במקרים רבים,  תביעות ביטוח אינן נדחות בשל אי עמידה בקריטריונים, אלא מסיבות אחרות כגון היעדר מסמכים חשובים, טעויות בתהליך הגשת הבקשה או בעיות בירוקרטיות. 

על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם בהליך הערעור, אנו ממליצים לצרף מסמכים נוספים שעשויים להועיל למקרה שלכם ולשקול להיעזר בשירותיהם של מומחים, כגון מומחה לביטוח סיעודי, כדי לוודא שהערעור שלכם מטופל כראוי ועל ידי מי שמבין את תנאי הפוליסה. על ידי נקיטת צעדים אלה, אתם יכול להגדיל את הסיכויים שלכם לקבלת כספי התביעה שמגיעים לכם.

סיוע מומחה בהגשת תביעות סיעוד אצל כלל ביטוח

כאמור, תהליך הגשת תביעה סיעודית לכלל ביטוח יכול להיות משימה מרתיעה. זה דורש הבנה מעמיקה של תנאי הפוליסה, יכולת לאסוף ולספק את המסמכים הדרושים, וידע טוב של מבחן התפקוד כדי להבטיח שהתביעה מעובדת כראוי. 

כדי לפשט את התהליך, כדאי לכם לשקול לבקש את עזרתם של מומחים ממגן. לצוות אנשי המקצוע שלנו ניסיון רב ורקורד מוכח של הצלחה בטיפול בתביעות סיעודיות. אנו מספקים בדיקת זכאות חינם כדי לקבוע אם אתם זכאים לפיצוי מכלל . אם נמצא שאתם זכאים, אנו מציעים ליווי ותמיכה לאורך כל תהליך הגשת התביעה, כולל הכנה למבחן ADL.